måndag 26 september 2011

Norway!








TJohoo! yes box, nu är jag i norge igen och jobbar för fullt! jag ska köra två veckor här och två veckor hemma på SAMSARA, så glöm inte att boka in er i alla fall! ju fler bokningar desto mer kommer jag vara hemma på salongen! Win win!

Kirkenes vart det denna gång! längst upp i nordnorge (JA, de pratar konstig norska här). Staden ligger vid slutpunkten på vägarna E6 och E105 och är en gruvort! Kirkenes gränsar till ryssland och finland och har totalt 3 316 invånare, och givetvis är gatskyltarna på både norska och ryska.

Jag jobbar på Villa Aktiv som är en avlastningstjofs för utvecklingsstörda barn och ungdomar! de är ett mycket soft jobb (hittills i alla fall). känns GÖttanS!

jag bor på Barents frukost hotell som jag kallar för bordellen, fy fan hur de ser ut här... gemensam dusch och toa.. inga som helst kokmöjligheter + pappväggar...

Jag tänkte så här när jag packade:
-jag ska ju bara vara här nu första gången bara 10 dagar och det är ju september (VARMT, tänker jag då), så jag behöver nog bara en tröja och en vindjacka! mössa och vantar och tröjor och vinterjacka kan absolut inte vara nödvändigt nu! HAHA! In my face! DET ÄR SVIN KALLT! på dagarna är de 8 grader varmt om man har tur och på nätterna är det minusgrader!

Jag har väldigt trevliga kollegor, varav en vid namn Ann-turid eller som kallar sig även Turbo-turid (så jävla perverst smeknamn) haha eller?! hur som helst så fick jag en sån jätte fin välkomst present av turbo-turid!



och så bor det några svenskar här på bordellen, och de kör fullt ut med fjällvandring - haha, så såklart hakade jag på dem en tur!
Nu ska jag ut och se vad cubus och vero moda har att erbjuda här! ;)

HÖJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar