torsdag 24 februari 2011

W E L L A

Kurs i Stockholm!!

Jag och Sara packade lilla resväskan och drog till Stockholm på en Wella kurs som vi skulle assistera på! skita kul!

Vi kom ner på Måndags kvällen, sara for till sin syrran och jag till discopappan! Jätte kul att träffa pappa, fick mysa lite med han och så fick jag ju träffa min nya syrra! haha känns lite konstigt med en nykommen syrra efter nästan 22 år! jaja! men skojj är det ju såklart oxå! :)

Wella wella wella!!! KLOCKAN ringde kl 05.30, svin tidigt, papi kom in och försäktade sig om att jag var vaken! haha han hörde inte ett ljud ifrån mitt rum, inte så konstig om man är svin trött och inte kan röra sig! haha! Sen så tog jag bussen till solna c - tunnelbanan till kungsträdgården - sen gång till Riddargatan - Wella Studio!

kl 07.10 och Vi är lite tidiga och står ute och väntar på att de ska öppna, -9 i stockholm känns som -20 hemma i hjortronskogen! De kommer och vi sätter igång på en gång, blanda färg, diska, vispa färg, riva folie, torka färg från golvet, skölja färg, föna! skicka ut modeller på scen. vänta. lyssna på kursen. jobba. äta. och vet ni hur varmt, eller kallt borde jag nog säga, att det var där vi stod och jobbade hela dagen??? 15,4 grader varmt!! BURRRRRR!!!

efter lunch var assistenandet klart, och vi flöt runt och kollade på när kursdeltagarna jobbade och vi fick vara med Jenny en super duktig frisör på wella som hade ett projekt kan man säga.
Hon jobbade med en artikel till Veckorevyn om blonda färger... så hon höll på att färga modeller till det.. det var verkligen jätte intressant!

Jag har nog verkligen kommit på var jag vill jobba med (någon gång i livet i alla fall) Wella tekniker, eller ja, det behöver ju inte vara på Wella. Men de har verkligen ett jätte roligt och spännande, utmanande jobb! Som tekniker åker du runt om i landet och har kurser om deras produkter för frisörer och elever, de har klipp och färg kurser, och massa andra kurser, de har visningar, större tillställningar som middagar, jobb med tidningar.... De jobbar ju inte och har kunder som en vanlig frisör utan de färgar och fixar deras modeller! Hör ni hur roligt det låter eller! helt fantanastiskt !!

När vi slutade shoppade vi lite i city sen så gick tåget hem igen! kl 23 var jag hemma efter en mycket givande och intensiv, snabbvisit i stor staden!

lyckat!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar