måndag 19 juli 2010

Det är så mycket som händer samtidigt som det inte händer ett skit... Känns som en lång väntan.. känns så där som när världen bara snurrar och snurrar och jag sitter bervid och ser på.. lite som att skaka om en sån här snöglob och se snöflingorna som faller.. konstigt.. väldigt konstigt..

Skolan börjar snart, en ny fas i livet är påväg att starta.. förväntansfull? ne, jag vet inte om jag är det... men varför känns det ingenting.. Det känns varken kul eller trist, skönt att jag slipper jobba här, men frisör är ju min dröm, eller? Allt känns som ett stor frågetecken? Lägenhet, vardag, tillvaro, lite lost känner jag mig allt... Jag behöver vila, utomlands, känns lite som att jag håller på att falla in i ett accepterastadie där jag inser att mitt sätt att leva, mina resor, upplevelserna som ger mig sånna kickar som får mig att bara skratta, poooffff...! Att det inte kommer hända på lääääänge... jag känner inte igen mig själv.. trött och inge pepp!! HAHA vad är det? JO mitt jag nuuu. buuuhuu..

Vem är det som alltid säger att du väljer ditt sätt att leva, hur du vill ha din tillvaron, om du vill vara lycklig, glad, nöjd, totalt tillfredställd eller om du vill vara nere, missnöjd and so on...

JO, det är ju jag, och nu känner jag hur dubbelmoralen kommer krypande och jag inte trivs med att ha det så här, men vad gör jag? Ingenting...

Jag vill inte nått häldre än att bli frisör och att jobba som det, men det är en väg dit oxå.. det är inte så att jag bara vaknar upp och poff färdig utbildad.. Nej, jag måste bo kvar här i Falun på ett och samma ställe, samma stad, samma väg, samma träd, samma människor, samma samma lika, i ett heeeelt ÅR, minst... Varför är det sååå jobbigt??!! varför tar det emot? Jag måste hitta något annat som ger mig mina energikickar och glädjerus! men vart och hur? hmmm

Många tankar snurrar, runt och runt... runt runt.. ruuunt! hahhahaa jag kanske borde sluta tänka? En ide!

Later......

3 kommentarer:

  1. Det är ju så faktiskt att om du vill bli frisör så måste du stanna upp lite, iaf ett tag! Man kan fortfarande göra roliga saker men inte flöjja omkring hela tiden. Du kanske ska ta åt dig nu att du kommer ha tid att lära känna din andra sida av dig själv. Den som inte behöver kickar hela tiden. Det kommer gå bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. NEJ! Det du BORDE göra är SKITA i jävla jobbet o åka med till GREKLAND! WTF fia! du går inte under ekonomiskt om du gör det!

    SvaraRadera
  3. "Lev livet som om du inte hade något att förlora!! " STÅ för det da!Det tänker jag göra!

    SvaraRadera