lördag 31 juli 2010

PAJ !

AJ AJ AJ säger jag bara ! Min rygg är paj ! Inte Paj som äppelpaj utan paj som Trasig ! Ont gör det!

Och fråga mig inte vad jag har gjort !!! hahah för svaret är: - INGEN Aning ! ha! urk, jag var hemma och bara slappade för en gångs skull, haha, shi fick jag. Kände att ryggen började värka som fan när jag (efter typ 4 timmars slappande i soffan) skulle resa mig upp...

Jag skulle hämta A för att åka till lena och hämta min soffan och köra den hem hit (äntligen), a slet mer än mig och var slut som en pensioner efter en dags löp träning, haha, fattar inte, jag tyckte inte det var tungt alls.... men kvällen kom och ryggen vart bara värre...

På kvällen for jag till Enviksbyn för lite överraskningspåhälsning! Melle hade haft kalas på dagen så tårta serverades och Tilda och Micca hade massa dans uppvisningar och jag tänkte också att - Dansa, I love, så jag reste mig och POFF, ajaj! kunde inte röra en fena! Jag fick massa diclofenac av Moster och panodil och åkte hem och la mig... HAHA inte tog jag nå medicin heller, jag tänkte att värken är borta när jag vaknar i morgon !

Kl 05.50 ringer klockan och jag inser att jag inte har sovit mycket denna natt... Jobbet kallade, men när jag kom dit och började morgon arbetet så tog det stop... Hmm? vad är det för fel.. jag tog medicinen som moster givit mig, hjälpte det? - Nej.. hmm.. jag fick alvedon av en snäll kollega, vart det bättre? - Nja, smärttröskeln var nådd för länge sen och jag frågade mig själv vad i helvete jag gjorde kvar på jobbet, men envis och dumdristig stannar jag så klart kvar och får hjälp av en underbar kollega med allt tungt.. Thank god att hon är så god hjärtad! haha!

Eftermiddags personalen börjar trappa in och helvetespasset med sjukt många patienter som är bajs klena som jag och Niclas (en man kort) sliter med (plus min bajs rygg) börjar lida mot sitt slut.. Kommer susanne och undrar varför jag inte kan gå, plus att det ser ut som jag har skitit på mig? - haha lite ont i ryggen, muttrar jag! Hon vill ge mig lite massage, bara de att när hon börjar ta i mig, skriker jag utan att fatta att det verkligen gjorde så kukigt ont!

Japp - Inflammation i ryggen ! kul! Det slutade med att jag fick med mig paraflex, (muskelavslappnande) och gick hem... haha tog ett litet piller väl hemma och somna som en sten... Nu ligger/sitter/halvligger/på sidan/på rygg/på golvet/ i soffan/ benen i högläge, nej nu är det dax för ett piller till... Fuck, kommer bli en lång natt....


Jag har missat en as skön artist!!! hur gick det till ??? KATE NASH !! love her!! sjukt sköööön!!

Later.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar