tisdag 24 augusti 2010

Time is running away!

Asså jag fattar inte var all tid tar vägen!! två dagar har gått och jag har inte ens hunnit blinka! shit!

Igår hade vi permanent hela dagen! inte så kul men det blir roligare och roligare desto mer jag lär mig. vi avslutade skoldagen med ett stenhårt spinningpass, vilket passar mig utmärkt eftersom jag tränar spinning 3 gånger i veckan! haha så jag slapp suga denna vecka i alla fall! haha !! Anna Os syster kom och hämtade mig direkt efter och vi for ut i Bjursskogarna! Där ute på landet i ett otroligt mysigt hus bor A och henne samboooo (omplåstraren) och deras otroligt söta lilla Elvira!

Det var en hel del folk, vänner och bekanta till A som ville klippa och färga sina hår! Så jag trök i mig en Hemköpsallad och satte igång med sax och kam!

Helt sjukt men jag gjorde 5 klippningar och två färgningar på 5 timmar ! inte illa pinkat av en liten frisör elev! haha! ;) Alla vart så nöjda så, så då är jag glad! :D 22.30 kom jag hem, helt utslagen och med ett jack i fingret! haha!

Idag har vi 1or varit assistenter till våra kära 3or! Jag ville verkligen få göra något idag så jag gräppade tag i den som jag tyckte verkade bäst för mig! haha Becca kände sig träffad! Jag gjorde helt klart bästa valet av oss 1or! Jag fick en rolig och öppen kompanjon att tillbringa dagen med! :D

Dagen började med en färg kund, super TJOCKT och LÅNG hår, blond med världens utväxt, vi mörkade ner det ett steg, varvade folieslingorna med blekning och en mörk färg, och jädrar i min låda vad bra det vart! Becca och jag hade ett grymt bra teamwork! HIGH FIVE, dischh!!

Sen hade vi två klippningar som inte är så kul för mig att kolla på men becca höll på att bryta ihop på skitungens tjjjjjjocka hår, men vår sista kund var hennes kusin så då vart det tillbaka på våran normala nivå - FLUMM! haha

Jag har inte haft tid att tvätta heller så jag fick lov att springa ner på stan och köpa nya kläder på lunchen idag! hahaha! Nu äntligen är jag klar med dagens jobb! och klockan är ?? hmm, jo 22.20! my god - GOD NATT!

I morgon kommer min Haga hit! LOVLEY!

Nattinatttt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar